Mezinárodní veletrh cestovního ruchu Tour Salon Poznaň a "Oficiální turistický informační systém ČR"
Ve dnech 24.-27.10.2002 byla ČR na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu Tour Salon Poznaň reprezentována dlouho vyvíjeným "Oficiálním turistickým informačním systém ČR". Tedy měla být reprezentována....
Měl jsem tu čest zúčastnit se mezinárodního veletrhu cestovního ruchu v Tour salon Poznaň v rámci expozice ČCCR a Moravskoslezského kraje. Velice kladně hodnotím jak expozici ČR zajištěnou ČCCR, tak i aktivitu pracovníků měst, obcí, krajů a ČCCR. Myslím si, že všichni dokázali, že jsou ochotni udělat pro propagaci ČR v zahraničí maximum. Velice se mi líbila i kolegiálnost na společné expozici ČR, díky které se vyřešily jakékoli problémy. Zvláště chci vyzvednout práci ČCCR a její vstřícnost, díky které jsme měli možnost vystavovat a představit naše regiony.
Se vzrušením jsem očekával představení ČR cestou "Oficiálního turistického informačního systému ČR" o kterém jsem slyšel mnoho informací. Ještě než jsem do Poznaně odjížděl, zavolal jsem si večer na "call centrum" tohoto oficiálního systému, abych je na veletrhu snadno našel. Bohužel jsem měl smůlu - nikdo to nebral. Napadlo mne, že již jsou všichni v Poznani, aby se připravili na davy návštěvníků, kteří s velkým očekáváním budou chtít sát informace o ČR cestou tohoto "Oficiálního informačního systému ČR". To, že jsem se nedovolal, ve mně vzbudilo ještě větší zájem. Hned, jak to situace na naší části expozice v Poznani dovolovala, jsem se uvolnil a místo svačiny s napětím oběhl expozici ČR a hledal stánek firmy BEDY s výpočetní technikou. Když jsem pohledem nenašel na žádné expozici monitor počítače, napadlo mne, že jsem musel někde udělat chybu, musel jsem být roztržitý, nebo nepozorný.
V duchu jsem se probíral články o tomto informačním systému, vzpomínal jsem na podmínky výběrového řízení, které již svojí finanční kaucí pro podání přihlášky do výběrového řízení jednoznačně oddělily zrno od plev. Jakou jsem tehdy měl radost, že nakonec zvítězila nejlepší nabídka, která garantovala, že "to nebude nic stát" a jak mne dojalo obrovské vlastenectví, kdy firma neváhá investovat náklady 30 milionů korun do vývoje a realizace jen pro to, aby ČR byla kvalitně a zadarmo reprezentovaná v celém světě.
Když jsem podruhé obešel expozici ČR napadlo mne, že ty náklady musely firmu BEDY vyčerpat natolik, že již nemají peníze na provoz "call centra" a na benzín do Poznaně, kde měli být.
V duchu jsem se probíral články o tomto informačním systému, vzpomínal jsem na podmínky výběrového řízení, které již svojí finanční kaucí pro podání přihlášky do výběrového řízení jednoznačně oddělily zrno od plev. Jakou jsem tehdy měl radost, že nakonec zvítězila nejlepší nabídka, která garantovala, že "to nebude nic stát" a jak mne dojalo obrovské vlastenectví, kdy firma neváhá investovat náklady 30 milionů korun do vývoje a realizace jen pro to, aby ČR byla kvalitně a zadarmo reprezentovaná v celém světě.
Když jsem podruhé obešel expozici ČR napadlo mne, že ty náklady musely firmu BEDY vyčerpat natolik, že již nemají peníze na provoz "call centra" a na benzín do Poznaně, kde měli být.
Jaké bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že firma BEDY i s jejich "Oficiálním turistickým informačním systémem ČR" na veletrhu je, počítač však žádný vystaven nemá. Zdrtila mne informace, že se jim nepodařilo připojit se k internetu a to i po té, co se jim podařilo připojit počítač na 220 V, najít po delší době heslo a spustit počítač. Zalitoval jsem, že sebou nemám svého syna, který již chodí do osmičky, abych mu ukázal, že pokud se nebude svědomitě učit v předmětu počítače, nepomůže mu ani to, že bude jediným autorizovaným provozovatelem "Oficiálního turistického informačního sytému ČR". Prostě jsem zjistil že vyhrát výběrové řízení není nejdůležitější - daleko důležitější je umět.
Tento příspěvek jsem se odhodlal napsat s časovým zpožděním, abych dal příležitost vysvětlit tuto ostudu ČR lidem, kteří jsou za ni zodpovědni. Nikde jsem se však nesetkal ani se zmínkou o tom, jak byla ČR touto cestou reprezentována a jaké závěry byly učiněny. Proto tento příspěvek předkládám k diskusi.
Každý článek by měl vyústit v moudrost.
Moje moudrost je "Zadarmo - drahé".
V tomto případě moc drahé - neboť odliv zahraničních turistů zastavíme jedině poctivou prací na poli cestovního ruchu.
Moje moudrost je "Zadarmo - drahé".
V tomto případě moc drahé - neboť odliv zahraničních turistů zastavíme jedině poctivou prací na poli cestovního ruchu.
Ing. Ladislav Hollý
info@infomorava.cz